web analytics

Πτώσεις σε αέρα και σε πολύ λίγο αέρα…

Στον σύνδεσμο αυτό μπορείτε να παρακολουθήσετε δύο πειράματα που αφορούν στην πτώση αντικειμένων σε σωλήνα με συνήθεις συνθήκες αέρα αλλά και σε συνθήκες χαμηλής πίεσης μετά την αφαίρεση μεγάλου μέρους αυτού.

ΕΠΑΓΩΓΗ … and more

Στα πειράματα που ακολουθούν γίνεται μια διαθεματική προσέγγιση κατά τη μελέτη της πτώσης ενός μαγνήτη μέσα από δύο σωλήνες , ένα πλαστικό και ένα χάλκινο. Μελετώνται τα αποτελέσματα στη μια περίπτωση όπου ενεργεί μόνο το βάρος και η αντίσταση του αέρα και κατόπιν στη δεύτερη όπου λαμβάνει χώρα και το φαινόμενο της επαγωγής. Το video του πειράματος θα το βρείτε σε αυτό το σύνδεσμο ενώ τη θεωρητική μελέτη και την επεξεργασία των δεδομένων σε αυτό.

Διατήρηση ορμής σε έκρηξη

Στον σύνδεσμο αυτό μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο του πειράματος .

Στο σύνδεσμο αυτό υπάρχει ο εργαστηριακός οδηγός με τη θεωρητική εισαγωγή και τις οδηγίες στη σελίδα 77, ενώ σε αυτό το σύνδεσμο θα βρείτε το τετράδιο εργασιών όπου στη σελίδα 49 υπάρχει το φύλλο εργασίας του πειράματος.

ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟ ΕΚΦΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Στο ΕΚΦΕ Αλεξανδρούπολης διοργανώθηκαν τη σχολική χρονιά 2020-2021 διαδικτυακές επισκέψεις στο χώρο του , για τις τάξεις της Ε και ΣΤ Δημοτικού για σχολεία της περιοχής ευθύνης του. Συγκεκριμένα , δεκαοκτώ τμήματα των παραπάνω τάξεων με περισσότερους από τετρακόσιους μαθητές με τους εκπαιδευτικούς τους, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά, πειράματα από το χώρο του ΕΚΦΕ, τα οποία σχετίζονταν με τη σχολική τους ύλη. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που συμμετείχαν στη δράση αυτή σε μια προσπάθεια να υποκατασταθούν οι δια ζώσης επισκέψεις λόγω των μέτρων της πανδημίας. Ως υπεύθυνος του εργαστηρίου θέλω ευχαριστήσω το Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης κ. Ζαμπούκη Ιωάννη, την κα Μουλατσίδου Δροσιά και τον κο Καραγιαννίδη Παναγιώτη οι οποίοι με τις ενέργειές τους βοήθησαν να υπάρξει μετά από πολλά χρόνια χρηματοδότηση στο ΕΚΦΕ Αλεξανδρούπολης έτσι ώστε να εξοπλιστεί με την απαραίτητη υποδομή προκειμένου να υποστηριχθεί η παραπάνω δράση όπως και γενικότερα η λειτουργία του εργαστηρίου με σκοπό την υποστήριξη της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο μαθητής Δελιακίδης Δημήτρης στο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πέλλας

Συγχαρητήρια στον μαθητή της Γ τάξης του 2ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης, Δελιακίδη Δημήτρη ο οποίος παρουσίασε στο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πέλλας την κατασκευή και τον προγραμματισμό λειτουργίας ενός κυκλώματος με Arduino η οποία μπορεί και ελέγχει τη λειτουργία δύο συσκευών, ενός αφυγραντήρα και ενός ανεμιστήρα ενώ επιπλέον ο έλεγχός της μπορεί να γίνει και με απομακρυσμένο τρόπο μέσω κινητού τηλεφώνου.

Το βίντεο της παρουσίασης βρίσκεται σε αυτό τον σύνδεσμο στο χρονικό διάστημα 1.45.50 έως 2.03.00.

ΤΟ ΠΗΝΙΟ RUHMKORFF

Στο βίντεο που βρίσκεται σε αυτό το σύνδεσμο , παρουσιάζεται το πηνίο Ruhmkorff σε τρία πειράματα:

Α. τη δημιουργία εκκενώσεων στον αέρα

Β. τη δημιουργία εκκενώσεων σε θερμαινόμενο αέρα και

Γ. τη φωτοβολία λαμπτήρα φθορισμού

ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΑΛΚΟΟΛΗΣ ΑΠΟ ΠΟΤΟ

Στα δύο πειράματα που ακολουθούν γίνεται διαχωρισμός αλκοόλης από αλκοολούχο ποτό, με δύο διατάξεις: μια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν υπάρχει βρύση και μία στην περίπτωση εκείνη που το εργαστήριο δεν διαθέτει. Τα πειράματα σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με τον κ. Μαραζίδη Δημήτριο, υπεύθυνο του ΕΚΦΕ Ορεστιάδας.

Ο σύνδεσμος για την πρώτη περίπτωση είναι εδώ.

Ο σύνδεσμος για τη δεύτερη περίπτωση είναι εδώ.